Wednesday, August 26, 2015

NVCP To Launch "SpongeBob SquarePants" Health Food Snack Range In Russia

Nickelodeon Viacom Consumer Products (NVCP) Russia, a division of Viacom International Media Networks (VIMN) Russia, CIS, Ukraine and Baltics, has announced the Sponge-Tastic news in the following press release, from VIMN.ru, that Nickelodeon Viacom Consumer Products has inked a license agreement with Di & Di for the production of a range of "SpongeBob SquarePants"-branded health food products!


The all-new range of "SpongeBob SquarePants" healthy foods, the first "SpongeBob SquarePants" healthy food licensing deal in Russia, will include dry breakfasts, crisps and nutrition bars. The healthy and functional food range will be gluten-free, with their composition based on Stevia, a natural and safe sweetener which prevents tooth decay.


The healthy "SpongeBob" breakfast will help support the growing body by keeping it in good shape, as well as raise the moods of children for the whole day.


In addition to the rare combination of a tasty and fun healthy food, fans of Nickelodeon's hit original animated series "SpongeBob SquarePants" can expect another Sponge-Tastic surprise: on every product, they will find a special QR-code, which will allow them to download episodes and various bonus content from a dedicated website!


"SpongeBob SquarePants" is one of the most popular cartoon characters in the world, including Russia. The series is a permanent hit on Nickelodeon Russia and CIS: 71% of children aged 0-14 years know of the hit animated series and speak positively about it.

Nickelodeon Russia and CIS is a leading television channel, constantly topping the ratings in the children aged 4-17 years category among paid channels in Russia.

"SpongeBob SquarePants" - one of the most popular cartoon characters in the world and in Russia. The same series - permanent hit television channel Nickelodeon: 71% of children aged 0 to 14 years and know the cartoon speak positively about him. The channel is a leader in the share of TV viewing in the category of children 4-17 years among paid channels in Russia.

The brand-new range of "SpongeBob SquarePants"-branded health food products will appear on the shelves of "Magnet"

"SpongeBob" will appear on the shelves of chain stores "Magnit", as well as other retail outlets around Russia, in August 2015.

Original Nickelodeon Viacom Consumer Products (NVCP) Russia Press Release:

NICKELODEON VIACOM CONSUMER PRODUCTS ОБЪЯВЛЯЕТ О ПЕРВОЙ ЛИЦЕНЗИОННОЙ СДЕЛКЕ В КАТЕГОРИИ «ПРОДУКТЫ ЗДОРОВОГО ПИТАНИЯ» ПОД БРЕНДОМ «ГУБКА БОБ»

Москва, 24 августа 2015 г. - Nickelodeon Viacom Consumer Products, лицензионное подразделение медиахолдинга Viacom International Media Networks, и ООО «Корпорация Ди энд Ди» подписали лицензионное соглашение о производстве и продаже на территории России продуктов здорового питания под брендом популярного анимационного сериала телеканала Nickelodeon «Губка Боб Квадратные Штаны».

Ассортимент продуктов здорового питания «Губка Боб» будет представлен сухими завтраками, подушечками, криспами (мини-хлебцами) и батончиками. Новые полезные продукты соответствуют концепции здорового и функционального питания – они не содержат глютен, в их состав входит натуральный и безопасный сахарозаменитель на основе стевии, который предотвращает кариес. Продукция основана на трех полезных составляющих: растениях амаранте, стевии и топинамбуре, и является источником легко усваяемого растительного белка, витаминов, минералов, протеинов, полиненасыщенных жирных кислот Омега-3 и Омега-6. Здоровые завтраки «Губка Боб» позволят поддерживать в тонусе растущий организм, а также поднимут детям настроение на весь день.

продукты здорового питания «Губка Боб Квадратные Штаны»продукты здорового питания «Губка Боб Квадратные Штаны»

Петя Тончева, директор по лицензированию VIMN в России: «Мы рады представить новую категорию товаров одного из наших ключевых брендов, что еще раз доказывает его высокий потенциал в сегменте лицензирования. Новые продукты позволят юным зрителям Nickelodeon приобщиться к здоровому образу жизни, получая все необходимые витамины, минералы и микроэлементы. Теперь поддерживать здоровый режим питания ребенка будет не только просто, но и очень увлекательно, ведь Губка Боб является другом многих малышей и подростков».

Помимо редкого сочетания вкусного с полезным, юных любителей сериала «Губка Боб Квадратные штаны» ожидает еще один сюрприз: на каждом товаре они смогут найти QR-код, который откроет доступ к эпизодам и позволит скачать различные бонусные материалы с вебсайта телеканала.

«Губка Боб Квадратные Штаны» - один из самых популярных анимационных персонажей как в мире, так и в России. Одноименный сериал – бессменный хит телеканала Nickelodeon: 71% детей в возрасте от 0 до 14 лет знают мультфильм и положительно о нем отзываются . Телеканал является лидером по доле телесмотрения в категории детей 4-17 лет среди платных каналов в России.

Продукты здорового питания «Спанч Боб» появятся на прилавках сети магазинов «Магнит», а также других розничных торговых точек в августе 2015 года.

###

Huge thanks to chum_chum for the news!
Follow NickALive! on Twitter, Tumblr, Google+, via RSS, on Instagram, and/or Facebook for the latest Nickelodeon Russia and CIS and SpongeBob SquarePants News and Highlights!